Rondje Stormsriver

28 december 2017 - Stormsriver, Zuid-Afrika

Na weer een heerlijk ontbijtje rijden we naar een nabije bigtree-trail. Daar aangekomen is Sophia hoogst verbaasd dat er wéér betaald moet worden om dit keer een dikke boom te zien. Tis niet heel bijzonder maar altijd heerlijk om te wandelen. Na dit wandeluurtje terug naar het huisje: tijd voor huiswerk. Met frisse tegenzin wordt er in de boeken gewerkt. Helaas even geen internetverbinding dus Nieuwsbegrip laten we voor wat het is. Daarna lezen we allemaal: een heerlijke oase van rust strekt zich over ons huisje uit.

We eten op loopafstand bij The bistro at Batou (Stormsriver): kids nemen een milkshake, door een vriendinnetje van Sophia ‘met Zuid-Afrika ervaring’ aangeraden, en die slurpen ze genietend op. Daarna naar het dorp waar we de Goestrail lopen. De kids zijn klaar met wandelen maar met het vooruitzicht van een ijsje zetten ze zich weer in beweging. Een leuke wandeling door het bos van zo’n uur. Sophia zit op de praatstoel en vertelt honderduit over haar klas. Isabel wil niet achterblijven dus af en toe luister ik in stereo naar de avonturen in groep 5A en 6B. Ik vind het dan ook niet zo erg dat we na een uur weer in het dorp zijn en het beloofde ijsje kunnen gaan kopen. Met het ijsje in de mond wordt er echter stug door gekletst door de dames ... Thuis pakt iedereen weer z’n boek (heerlijk!) en volgt het ritueel van brood eten, Saboteur spelen, ruzie maken, tanden poetsen en naar bed. De kids zijn moe dus om 21 uur gaan de E-readers uit en kunnen Edwin en ik in alle rust onze spullen pakken en lezen.

Morgen richting Port-Elizabeth waar we mijn favoriete dieren gaan zien in Addo Elephant.

1. Liesbeth:
    28 december 2017
    Hoi,
    Superleuk naar Addo Elephant park,zitten jullie op het park zelf.?
    Leuk park met mooie safari,s en voor de kids ,een lekker zwembad op het park.
    Goede vervolgreis voor morgen en geniet ze,
    Xx
  2. Lammert en Hanny:
    lieve mensen,
    Het blijft een mooi avontuur en lekker genieten, nietwaar.
    Vandaag (vrijdag 29 dec) gaan jullie het Addo park in. Daar ga je
    op wilde dieren safari; olifanten, giraffes, impala's, wrattenzwijntjes etc.
    Is vast prachtig, ook voor de kids. Hier in Holland zijn we aan het uitbuiken
    van de kerst en lekker loom richting oud/nieuw. Het weer is nog steeds
    regenachtig met (veel) wind en af en toe (meer af dan toe) zon. Echt
    december feestdagen weer.
    Blijf lekker genieten onder het genot van een dikke knuffel van opa en oma
  3. Marga:
    29 december 2017
    Lieve allemaal, ik zit zo te genieten van het lezen van al jullie avonturen, dat heerlijke gekibbel van de kids, het lekkere eten/toetjes en ijsjes en dat allemaal in je zomerkleding terwijl wij hier de donkere decembermaand moeten zien door te komen;-) Echt superleuk voor jullie😊
    Morgen gaan we met een groepje naar de begrafenis van tante Ger die overleden is. Een van de laatste tantes nog.
    Verder genieten we hier van de top 2000 en morgenavond gaan we zelfs naar een top-2000 avond om lekker mee te zingen en te dansen (ik dan)
    Veel plezier in Port Elizabeth
    Dikke kus van Co en Marga, en ook van Jack natuurlijk en een poot van Dixie👣
  4. Linda van den Hoven:
    29 december 2017
    Wat een avontuur zo met het gezin op reis in Zuid Afrika. En met jouw blogs beleven wij het een beetje mee. Heel erg leuk. Verrassend Carlijn dat je niet zo stoer bent als ik dacht, haha.
    Nog veel plezier en wij genieten lekker mee. Waarschijnlijk gaan we zelf volgend jaar naar Zuid Afrika. We laten ons graag door jullie ervaringen inspireren!
    Liefs, Vincent en Linda
  5. Marian:
    31 december 2017
    Lieve familie,
    Wat maken jullie mooie dingen mee. Ik ben benieuwd hoe het is in Addo Elephant. Lijkt me een prachtig avontuur. Maken jullie foto’s? Gisteren hadden we een begrafenis van tante Ger. Vanavond gaan we oud en nieuw vieren met vrienden. Het is buiten koud en nat, brrr. Geniet van jullie vakantie en het mooie weer. En een hele fijne jaarwisseling! Die zal daar wel bijzonder zijn. Lieve groetjes, Marian
  6. Ria:
    31 december 2017
    Leuk buurtjes!! Zo genieten we een beetje mee.
    Jullie missen de jaarwisseling op het Lekplantsoen.....Lars is natuurlijk al helemaal hyper. Nog 35 minuten en en de eerste vuurpijl kan de lucht in.
    Geniet nog lekker verder!!
    Ria