Gold reef city in Jo'burg

10 januari 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

De dagen lijken nu echt voorbij te vliegen. Allebei niet best geslapen door hitte en muggen maar de heerlijke douche maakt veel goed. Wat een beetje vreemd is: er is een fontein in de tuin die in een ritme stroomt en dan weer stopt en dit gaat 's nachts door. Daar heb ik dus maar van genoten toen ik vannacht wakker was. Om 8.30 uur gaan we naar de ontbijtzaal. Casper werd al ongeduldig want we kunnen tot 9uur ontbijten en hij is bang dat we niet rustig kunnen eten. Het ontbijt is erg basic en daar ben ik om 2 redenen blij mee: de verleiding om meerdere keren op te scheppen is nu iig gehalveerd en daarmee kost het minder tijd. Met een heerlijke omelet achter de kiezen kijken Edwin en ik wat we gaan doen vandaag: tis 20-23'C en bewolkt. We kiezen, onder luid gejuich van de kids voor het pretpark.

Na een half uur rijden van onze compound (zo noem ik het maar want de hekken zijn hier weer hoger om de premises heen dan bv in Graskop) komen we bij Gold reef city: pretpark gebaseerd op de goudmijnen waaruit Johannesburg is ontstaan. We krijgen een armband met streepjescode en zo komen we binnen. Het is niet druk waardoor je denkt dat je veel attracties kunt 'afwerken'. Helaas is daar de instelling 'no hurry in Africa' debet aan: ze wachten soms gerust een kwartier om de attractie vol te krijgen. Daarbij moeten ook alle bakjes, karretjes e.d. vol zijn: als onze 3 kids in bakjes van 2 personen zitten en de rest is vol wachten ze dus tot die ene plek naast bv. Sophia vol is. Als je jouw beeld loslaat heb je een prima dag! Rond 17.15 uur vinden we het genoeg en rijden weer richting Kempton Park, een buitenwijk van Jo' burg.

De kids vermaken zich met verstoppertje op de compound met een ZAF-jongetje. Ondertussen pakken wij de tassen in: het lijkt er echt op dat we zaken geloost hebben en minder mee terug nemen. Helaas ook niet goed souvenirs ingekocht en hopelijk krijgen we daar morgen nog kans toe. Edwin heeft ons ingecheckt bij Turkish  Airlines en morgen om deze tijd (het is nu 21.40 uur) zitten we weer in het vliegtuig terug. De kinderen vinden het jammer maar als ze eenmaal thuis zijn vinden ze het ws. ook weer prima, behalve de temperaturen in Nld...

1. Cilia Borninkhof:
    10 januari 2018
    Goede reis!
  2. Liesbeth:
    10 januari 2018
    Lieve familie,
    Slaap lekker laatste nacht in ZA en voor morgen een hele goede terugreis.
    Tot snel, ben benieuwd naar de foto, s al zie ik al heel veel voor me door alle levendige leuke verhalen!
    Groetjes Wim en Luesbeth
  3. Opa en oma:
    11 januari 2018
    Ha lieverds
    Op naar Nederland. Kunnen we jullie weer in levende lijve knuffelen.
    Goede thuisreis gewenst en zeer benieuwd naar de verhalen en foto's.
    A!vast een digitale knuffel van opa en oma
  4. Marga:
    11 januari 2018
    Lieve allemaal, als jullie dit lezen zijn jullie weer in Nederland en is het avontuur afgerond, maar wat een geweldige tijd hebben jullie gehad, daar kunnen jullie je hele leven nog aan terug denken.
    Ook altijd weer fijn om thuis te komen naar ik hoop van een goede terugvlucht.
    Tot gauw. Dikke kus Co en Marga