Our final destination in SAF: Jo'burg

9 januari 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Het heeft vannacht hard geregend, geonweerd en het waait nog: de temperatuur is van 33'C naar 17'C gedaald. We komen dus alweer in Hollandser sferen. We hebben ontbijt besteld bij Rustique en Lucinda verwent ons met verse jus, yoghurt, een heerlijke croissant met roer-ei en thee. Het ziet er feestelijk en met aandacht uit. De kids vinden de croissant té gecompliceerd: er zit bv. ook 2 soorten kaas op. Ze priegelen en frutselen dus van alles eraf waardoor het bord op een slagveld lijkt. Om 10 uur nemen we afscheid en rijden richting Jo'burg; een rit van 4 uur.

We merken inmiddels dat we van het goede leven hier genieten: de buikjes worden ronder en de koppies voller. Ook het weinige bewegen, ondanks goede voornemens toen we weggingen, is daar debet aan. Ervaringsdeskundige, collega Roanne, heeft een aantal maanden in ZAF gewoond en vertelt dat dat thuis weer goed komt; hopen maar dan.

Om 14 uur zijn we in Jo'burg en onderweg hebben we al een aantal donderwolken en bliksemschichten voorbij zien komen. Bij ons guesthouse straalt de zon dus plonsen de kids weer in het zwembad. Ik haal wat boodschappen en dan kunnen we picknicken op de kamer. De donder en bliksem heeft ons nu ook bereikt en het regent heel hard. Wel knus, zo met z'n allen bij elkaar. Helaas geen steun voor het voorstel Saboteur, wat jammer is. Na wat gerommel en gepruts op schermpjes tuigen we naar de pizzeria. Om 21 uur rollen de kids vermoeid het bed in en kijken Edwin en ik via Youtube naar de theatershow van Little Britain. Met pijn in de buik van het lachen vangt ook voor ons de nacht aan.

1. Pa en ma:
    10 januari 2018
    Lieve fam.
    Laatste grote reis in Afrika , en komt er een eind van een losbandigleven. Moeten jullie volgende week weer net als wij in het gareel lopen. Hele goeie terugreis en tot het weekend.
    Kusjes pa en ma