Relaxen in Graskop

8 januari 2018 - Graskop, Zuid-Afrika

Vanmorgen staan er weer de rode emmertjes met lekkernijen op onze picknicktafels: wat een heerlijke start van de dag! Vervolgens zetten de we de kids aan het huiswerk (in Nld zijn ze immers ook gestart). De cleaninglady vraagt of ik haar de handdoeken wil geven omdat ze deze wil wassen. Als ze vervolgens ook vraagt of ik de fruitresten (die hebben we buiten gelegd ivm mieren; er is geen prullenbak buiten) in de vuilnisemmer wil doen vraag ik me even af wie er de cleaninglady is. Ik beland weer op beide benen wanneer ik de 2 dames onze vuilnis zie doorzoeken... Per email krijgen we het bericht dat Sophia's cottage, waar we morgen naartoe gaan, onze boeking pas net heeft ontvangen en vol zit. Edwin komt met het lumineuze idee om de accommodatie in Jo'burg te vragen of we daareen extra nacht kunnen blijven. We bellen met onze SAF SIMkaart en het kan dus dat is geregeld. Intussen heeft Sophia's cottage weer gemaild: we kunnen er toch terecht en we mailen terug dat dat niet meer nodig is.

Het is inmiddels drukkend warm, zo'n 33'C en ik wandel met de kids naar de supermarkt vooreen koel blikje drinken. Tijdens de wandeling valt weer op hoe groot de gaten naar de put zijn: de kinderen kunnen er in kruipen, vallen.

Voor de lunch gaan we naar Harry's pancakes: kids helemaal blij en voor ons is er ook een salade/wrap. Met een volle buik lopen we terug en het gaat warempel regenen. Was wel voorspeld maar pas 's avonds. Het verkoelt wel lekker dus 'we're walking in the rain'. Eenmaal thuis rijden de kids en ik met de auto naar een mall met de idee daar souvenirs te kopen. Tis er echter warm, druk en er zijn vnl schooluniformen te koop. We lijken ook een soort van attractie: veel mensen kijken naar ons. Een jurkje voor Isabel en plastic troep uit China (lang vol gehouden dat ik niet wil dat ze dat kopen maar het vlees blijkt toch zwak) rijker, of moet ik zeggen armer, rijden we terug naar Graskop. Hoewel ik nog naar Sabie of Pilgrim's rest wil rijden voor souvenirs houden de vele potholes in combinatie met het intreden van de avond me tegen dit te doen. Rond 18.15 uur zijn we thuis. 2 Konijnen ontsnappen wanneer we de gate binnen rijden waardoor we met z'n allen, incl Lucinda, op jacht gaan. Uiteindelijk lukt het ze weer binnen te krijgen. Vervolgens crosst Edwin alleen naar God's window en is rond 19.15 uur thuis.

De kids vermaken zich met Ewan, het jongetje van 5, dat hier woont. Hij fietst op z'n crossfietsje en Khaleesi (de hond) springt voor z'n wiel zonder geraakt te worden. Tis een mooi schouwspel door die behendige hond. Om 19.30 uur gaan onze blagen onder de douche en lekker fris mogen ze een half uur Netflix kijken want dat is inmiddels alweer 3 weken geleden. In theorie een leuk idee, in de praktijk loopt Netflix vast, dus blij met een dode mus... Om 21 uur is het stil bij hun en wij gaan om 23uur ook slapen.

1. Lammert en Hanny:
    9 januari 2018
    Lieve (klein)kids,
    Nog even genieten van het vakantie gevoel. Jullie hebben het nodige beleefd. We horen de verhalen en zien de foto’s wel tzt. We zijn eigenlijk ook wel blij dat jullie weer (veilig) in Nederland zijn. Maar geniet nog van de vrijheid. En al vast een rustige terugreis gewenst.
    Dikke kus van opa en oma