To Jo'burg

1 januari 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Iedereen is op tijd wakker en niet bewust van de jaarswisseling. We wensen elkaar het goede en pakken alles in. Om 10 uur komt de eigenaresse met 2 schoonmaakdames. Weer wat ongemakkelijk, vind ik. De dames gaan weer met de Franse slag bezig en ik wil graag weg uit dit huis. Met tegenzin, want dat is dus wachten op het vliegveld, stemt Edwin in. We laden alles in, worden er door 1 dame door het hek gelaten, geven haar een fooi en crossen naar het vliegveld. Daar is het... inderdaad wachten.

Om 14 uur vliegen we met maatschappij Mango van PE naar Jo'burg. Het ophalen van de bagage kost tijd: de tassen verschijnen op Afrikaans tempo op de band. Nadat we dit hebben opgehaald lopen we richting de autoverhuur. Na de formaliteiten gaan we een verdieping hoger en mogen helemaal naar de achterzijde van de garage lopen.
Daar wacht een prachtig witte Suzuki op ons. Helaas blijkt er wat mis: de sleutel werkt niet wat toch best essentieel is. De meneer die ons helpt gaat er achteraan. Duurt allemaal natuurlijk weer best lang en uiteindelijk moet Edwin weer terug naar kantoor om de kwestie aan te kaarten. Lang verhaal kort: we rijden met een BMW 5-serie naar de volgende bestemming. We passen er net in met alle bagage. En rijden naar Blue mango lodge.

Op bestemming aan gekomen (na 15 minuten) treffen we een klein paradijsje: bij binnenkomst rijden we een lange oprit over waaraan aan de rechterkant een aantal kamers zijn gebouwd. Na een muurtje rijden we rechts het terrein op: een grasveld met kleurige bloemen er omheen. De eigenaar komt gastvrij op ons af en vertelt dat we er ook kunnen eten. Na ons geïnstalleerd te hebben gaan we zitten onder een overkapping waar nog 2 andere Canadezen chillen en de dochter van 6 (genaamd white cloud)van de eigenaar. Leuk om met elkaar te spreken over de vnl leuke ervaringen in dit overwegend prachtige land. We bestellen ons eten en na 45 minuten zitten we in het restaurantje wat chique opgedekt is. De kippenspiesjes zijn heerlijk gemarineerd en we smullen van het vlees rondom de botjes. Toch best lastig om dit ook chique te doen. Het toetje bestaat uit zelfgemaakt mango-ijs met blauwe kleurstof erover: Edwin en de kids smullen ervan. De kinderen vermaken zich daarna met de Jack Russel pup Pluto (10 weken oud, mét staartje), de dochter van 6 en een Amerikaans/Taiwanees meisje van 10 jaar.

Om 22 uur weer op stok: morgen richting gamedrive.