Naar Graskop

6 januari 2018 - Graskop, Zuid-Afrika

Vanmorgen op tijd wakker en ouderwets ontbeten met brood. Alles weer inpakken en inladen. Ik merk dat ik dat wel een beetje zat begin te raken en zachtjes aan toe ben aan de terugreis.

We rijden via een cottage waar ze ook katachtigen houden. We kunnen, als we extra betalen, in de verblijven en de dieren voeren, knuffelen (er zijn ook welpen van 5 weken oud). We slaan het aanbod af en met de stempel op onze hand, ten teken dat we hebben betaald gaan we naar binnen. Het ziet er netjes uit maar de dieren hebben weinig ruimte. Isabel zit naast me en zegt 'het stinkt er wel'. Als we binnen zijn vraagt een verzorger waarom we niet extra hebben betaald om bij de dieren in de verblijven te gaan. Ik moet echt volharden want de man dringt erg aan. Na 10 minuten staan we weer buiten. Van Tzaneen rijden we over wegen met veel potholes (kraters in het wegdek door overmatige regen en slechte ondergrond) maar prachtige uitzichten, bv. 3 Rondavels, richting Graskop.

Aangekomen bij B&B Rustique worden we verwelkomd door Hanou, Lucinda en hun zoon Ewan. Er zijn ook 2 hondjes, 1 grote hond, konijnen en baby-konijnen. In 1e instantie krijgen we 2 kamers ver van elkaar weg. Gelukkig kan dit nog gewijzigd en slapen we in de garage die in 2 kamers is verdeeld. De kids zijn helemaal blij: ze mogen met de Border Collie Khaleesi 'ballen', kijken bij de 9 baby-konijntjes (er blijkt er 1 dood te zijn die Hanou ter plekke snel weghaalt) en de 2 kleine hondjes zijn schattig en 1 ervan is wat maf door hersenschade, aldus Lucinda.

We lopen naar de supermarkt om boodschappen te doen: wat fijn om te kunnen lopen. Daarna hangen we wat op de Wifi veranda van de B&B. Edwin gaat nog douchen en treft 2 verstekelingen in zijn tas: kikkers uit Tzaneen (nu dus verhuisd). Om 19uur gaan we uit eten. Gelukkig heeft Lucinda gereserveerd want het zit stampvol. Na een gezellige avond en prima diner naar bed.

1. Lammert en Hanny:
    7 januari 2018
    Het walhalla voor de kids. Honden hiep hoera. Lekker knuffelen. Nog een paar dagen mooie uitstapjes. Naar de Blyde River. Mooie uitzichten. Geniet ervan. Knuffel. Pa en ma