Garden route to Stormsriver

26 december 2017 - Stormsriver, Zuid-Afrika

Vandaag 2e kerstdag maar daar doen ze hier niet aan. We vertrekken op tijd maar leveren eerst het geleende mes in (ik durf het nog net terug te geven) bij de eigenaar. De kids vinden het erg jammer dat we gaan maar het is niet anders. Om 8.30 uur via de supermarkt (weer brood uit het vuistje) rijden we via de Garden route naar Stormsriver. Onderweg schitterende groene bergen en vallei en het crosst lekker door. Als we op de N2 afslaan rijden we een gemoedelijk dorpje binnen waar de wegen wat minder geasfalteert zijn. Andelomi forrest lodge staat goed aangegeven. De eigenaar wijst ons 2 verschillende bovenverdiepingen aan waardoor ik al in lichte paniek zeg dat de kids niet alleen gaan slapen. Als we de 2e kamer zien staan daar echter 5 bedden en dat lijkt ons voldoende. Tis allemaal wat simpeler en oudbollig: we raken verwend en we blijven hier maar liefst 3 nachten! De eigenaar is alleraardigst maar daardoor is er nog steeds geen zwembad in de buurt, tot spijt van de kids. Edwin en ik moeten ons even over onze verwendheid heen zetten en besluiten naar Tsitsikama NP te gaan.

Kids hebben ook een lesje 'hoe ga ik met teleurstelling om' gekregen en het lumineuze idee van Edwin om een luisterboek op te zetten van Harry Potter (thnks, sis!) zorgt ervoor dat de teleurstelling snel is weg gezakt. Helaas horen ze het boek niet meer zo goed wanneer ons autootje 120 km/u rijdt maar dat doen we niet vaak.

Tsitsiakama is druk, héél druk. We moeten wachten om er binnen te rijden en de vriendelijke meneer bij de toegang zegt dat we, als het kan, beter morgen kunnen komen. We besluiten door te rijden richting Nature's valley waar weer een schitterend strand te bewonderen is. In het kleine dorpje strijken we eerst neer bij het enige restaurant: een gezellige tuin met picknickbanken en leuke speeltuin. De kids vliegen er op af en wij bestellen het eten. Tis er niet duur en als we het eten weten we ook waarom. Het is wel gezellig en dat is onbetaalbaar ;-).

We rijden daarna dan echt door naar het strand. Edwin gaat met Casper en Sophia voetballen en ik wandel met Isabel langs de zee: lekkere temperatuur en natte voetjes. We vinden een aangespoelde kwal: met z'n doorzichtige bolletje wonderlijk om te zien. Isabel geniet en zingt, ik geniet en mijmer. Teruggekomen bij C, S, E is de hel los gebarsten want C heeft S met de bal tegen haar hoofd geschoten. Wilde achtervolgingen volgen: de ene keer mét en de andere keer zonder bal. Ik herinner me dit soort taferelen van vroeger, met Niels. De vermoeidheid, en het gehuil/ gejammer van Sophia zet door dus we pakken uiteindelijk onze zand/strandspullen in en vertrekken richting supermarkt. Een ijsje en een 'ik ben ook wel moe' later rijden we richting Andelomi. Een broodje met soep helpt ook, net als een half spelletje Saboteur en dan naar bed. Morgen dus echt naar Tsitsikama.

1. Lammert en Hanny:
    27 december 2017
    Lieve fam.
    Weer een mooie plek in Zuid Afrika.wel mooi groen .Pa is naar Herman en ik verwacht B en P zo. Het weer is slecht. Regen, dus geen wandeldag. Morgenavond met het paardegebeuren meedoen aan de Bathmensekwis. Gezellig. Tot de volgende keer. Kus aan iedereen .Pa en ma